WYRUSZ W PODRÓŻ W CZASIE I POZNAJ BOHATERÓW OBRONY PŁOCKA 1920 ROKU Z APLIKACJĄ ACTION TRACK
„LOGIN: 1920” – wersja mobilnej gry dla dorosłych
Z okazji 100. rocznicy Obrony Płocka przed bolszewikami w 1920 roku, Książnica Płocka im. Władysława Broniewskiego przygotowała grę miejską. Na stronie internetowej udostępniamy kod QR do wersji online bez wychodzenia z domu. Mobilna gra „LOGIN: 1920” jest częścią projektu realizowanego przez Książnicę Płocką im. Władysława Broniewskiego dofinansowanego ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu „Kultura w sieci”.
Aby zagrać w grę „LOGIN: 1920”, należy zaopatrzyć się w smartfon (lub inne urządzenie mobilne) z systemem Android. Następnie należy zainstalować aplikację Action Track (do pobrania nieodpłatnie ze Sklepu Play – około 20 MB) oraz zawartym w niej skanerem QR zeskanować i rozpocząć grę.
Po uruchomieniu gry uczestnicy, wcielają się w postać siedemnastoletniej Anny Rogoźnickiej:
Nazywasz się Anna Rogoźnicka. Jesteś rodowitą płocczanką i choć masz już 17 lat, dopiero formalnie od niespełna dwóch lat możesz nazywać się obywatelką Polski. Jak to możliwe? Z tego prostego powodu, że dopiero od niedawna państwo polskie po 123 latach niewoli powstało z martwych i Płock natychmiast wrócił do macierzy. Jakże przyjemnie móc w szkole uczyć się w języku polskim. Choć po Wielkiej Wojnie bieda aż piszczy, to ludzie teraz na ulicy zdają się być weselsi, bardziej śmiali i z pewnością bardziej dumni.
Na co dzień uczęszczasz do I Gimnazjum Żeńskiego (później im. hetmanowej Reginy Żółkiewskiej prowadzonego przez Marcelinę Rościszewską). Pani Marcelina, ach, co to za kobieta! Swoją postawą i determinacją budzi natychmiastowy respekt – i to bynajmniej nie tylko kobiet. Postać to już legendarna – zasłużona nawet dla Legionów Polskich i obrońców Lwowa! Założyła Służbę Narodową Kobiet Polskich w Płocku. Na poważnie rozważasz, czy do niej nie dołączyć.
Namawia Cię też do tego Twój kawaler, ukochany Władek. On sam wstąpił do utworzonej niespełna 3 tygodnie temu Straży Obywatelskiej. Nie może się jeszcze zaciągnąć się do wojska, ale w obliczu wroga chce choć tak służyć świeżo odrodzonej Polsce.
Wiesz, że pani Marcelina odegra ważną rolę w życiu wielu okolicznych mieszkańców, tak jak i Twój Władek. Czujesz to…
…Czasem tak masz, że wyczuwasz coś, przepełnia Cię pewność, co do jakieś sprawy i… po prostu to się spełnia. Bywa też, że nie zawsze są to same przeczucia. Czasem śnisz i w śnie widzisz rzeczy, które później naprawdę się dzieją.
Gracz, wcielając się w postać młodej Anny Rogoźnickiej, będzie mógł przenieść się w czasie o 100 lat i dzięki temu pozna ludzi, którzy stali się bohaterami Obrony Płocka.
Zapraszamy wszystkich do wspólnej zabawy!
KOD QR (wersja bez wychodzenia z domu)
KOD QR (wersja z GPS-em do korzystania w przestrzeni miejskiej)
ODKRYJ SKARBY UKRYTE W SEKRETNEJ SKRZYNI PRABABCI JADZI PRZENIEŚ SIĘ W CZASIE
I POZNAJ LOSY BOHATERÓW OBRONY PŁOCKA 1920 ROKU
„LOGIN: 1920” – wersja mobilnej gry dla dzieci
Z okazji 100. rocznicy Obrony Płocka przed bolszewikami w 1920 roku, Książnica Płocka im. Władysława Broniewskiego proponuje grę miejską. Na stronie internetowej udostępniamy kod do wersji online bez wychodzenia z domu. Mobilna gra „LOGIN: 1920” jest częścią projektu realizowanego przez Książnicę Płocką im. Władysława Broniewskiego dofinansowanego ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu „Kultura w sieci”.
Gra dzieje się we współczesnym Płocku, latem 2020 roku. Dwunastoletnia bohaterka gry w upalny, sierpniowy dzień zostaje z babcią w domu. Babcia, robiąc porządki w szafce z dokumentami, wyciąga stamtąd piękną szkatułkę, która natychmiast budzi zainteresowanie jej wnuczki.
Okazuje się, że jest to rodzinna pamiątka, a poprzednią właścicielką była Jadzia – prababcia bohaterki. W szkatułce znajdują się różne przedmioty, w tym zdjęcia, stare gazety i fragmenty pamiętnika prababci z 1920 roku. Prababcia 100 lat temu miała 12 lat, dokładnie tyle, ile teraz wnuczka
Przeglądając kolejne przedmioty, wyciągając je ze szkatułki, czytając pamiętnik Jadzi, gracze poznają losy prababci i jej ówczesnych przyjaciół. Sukcesywnie dowiadują się o wydarzeniach, jakie wtedy miały miejsce w Płocku.
Odpowiadając na pytania i wykonując zadania zawarte w grze, gracze poznają kontekst historyczny związany z Obroną Płocka w sierpniu 1920 roku.
Zapraszamy wszystkich do wspólnej zabawy!
KOD QR (wersja bez wychodzenia z domu)
KOD QR (wersja z GPS-em do korzystania w przestrzeni miejskiej)
Projekt jest realizowany w ramach programu 2.1 E-usługi, Poddziałanie 2.1.1 E-usługi dla Mazowsza, typ projektów Informatyzacja bibliotek, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020.