Czy można stworzyć grę planszową inspirowaną literaturą? Można i to własnoręcznie, wykorzystując swoje talenty. Udowodnili to laureaci II etapu konkursu czytelniczego „Tajemniczy świat” poświęconego twórczości znakomitej pisarki Marty Kisiel. Piękne przestrzenne plansze, opatrzone rozbudowaną fabułą i zasadami gry. Prace można obejrzeć w Filii bibliotecznej nr 7 Książnicy Płockiej. Będą wykorzystywane przez czytelników i uczestników ferii i wakacji w bibliotece. Świetne połączenie literatury z rozrywką, a jednocześnie promocja czytelnictwa.
Autorka Marta Kisiel przekazała urzekająco piękne historie przygód małego chłopca i jego równie małego anioła, które w każdym zdaniu wzruszają, bawią i uczą. Są to opowieści o tym, jak nieludzko trudne bywa dorastanie. O tym, że „normalność” to pojęcie nie tylko względne, ale też stanowczo przereklamowane. Książki o rzeczach naprawdę ważnych: przyjaźni, miłości, nieustępliwości. Finał konkurs odbył się 20 maja 2024 r.
Gratulujemy laureatom, a czytelników zapraszamy do spędzenia wolnego czasu w Siódemce, gdzie będziecie mogli zagrać w konkursowe planszówki.
PROTOKÓŁ
posiedzenia jury konkursu czytelniczego|
„Tajemniczy świat w książkach Marty Kisiel”
w dniu 20.05.2024 r.
Komisja w składzie:
♦ Elżbieta Dobroń – zastępca dyrektora Książnicy Płockiej
♦ Iwona Kosewska – metodyk Książnicy Płockiej
♦ Magdalena Lesiak – plastyk Książnicy Płockiej
oceniła 5 prac plastycznych uczestników finału konkursu i postanowiła nagrodzić:
I miejsce
Hubert Sosnowski – SP im. Armii Krajowej w Blichowie
II miejsce
Maria Chęcińska – SP nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Płocku
III miejsce
Maciej Naguszewski – SP im. Armii Krajowej w Blichowie
Wyróżnienie
Zuzanna Ostrowicka – SP im. Armii Krajowej w Blichowie
Kalina Jeziak – SP im. Wł. Broniewskiego w Bielsku
Projekt jest realizowany w ramach programu 2.1 E-usługi, Poddziałanie 2.1.1 E-usługi dla Mazowsza, typ projektów Informatyzacja bibliotek, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020.