16 listopada o godzinie 12.30 zapraszamy na edukacyjne spotkanie o prawie konsumenckim, które dotyczyć będzie najczęstszych problemów seniorów!
Spotkanie, realizowane przez Fundację LexCultura, Książnicę Płocką oraz Stowarzyszenie Uniwersytetu Trzeciego Wieku, odbędzie się w formie on-line, jednakże osoby chętne na wspólne uczestnictwo mogą przyjść do Mediateki Książnicy Płockiej (ul. T.Kościuszki 3b). Aby uczestniczyć w spotkaniu wystarczy kliknąć w link:
https://app.livewebinar.com/586-666-062
Seniorzy stanowią grupę osób, która niezwykle często pada ofiarą oszustw nieuczciwych przedsiębiorców. Seniorów cechuje zwykle brak rozeznania na rynku, brak znajomości cen, obdarzanie obcych osób (w szczególności sprzedawców/prezenterów) zbyt dużym zaufaniem, brak asertywności oraz umiejętności przyznania się do błędu (np. zawarcia niekorzystnej umowy). Obecnie dużym problem jest także znalezienie wiarygodnej informacji w sieci. Co więcej, seniorzy rzadko walczą o swoje prawa (poprzez składanie reklamacji lub występowanie do sądu) oraz nie zdają sobie sprawy, gdzie mogą znaleźć bezpłatną pomoc prawną w swoim problemie konsumenckim. Chcemy pomóc seniorom w walce o swoje prawa! Zapraszamy serdecznie na spotkanie z prawnikiem!
Zajęcia te dotyczyć będą najistotniejszych kwestii konsumenckich:
– prawa do reklamacji wadliwych towarów na zasadzie rękojmi oraz gwarancji;
– praw związanych z zawieraniem umów przez telefon i Internet;
– subskrypcji, które są coraz częściej wykupywane przez seniorów i stanowią dla nich źródło wielu problemów wynikających z niewiedzy czym jest subskrypcja oraz na jakich warunkach i na jaki okres jest wykupywana;
– nieuczciwych praktyk rynkowych i technik manipulacyjnych stosowanych na różnego rodzaju spotkaniach sprzedażowych (również telefonicznych), pokazach, prezentacjach przez firmy;
– działalności firm windykacyjnych – seniorzy dowiedzą się, co grozi dłużnikom, jak skutecznie chronić siebie i swoją prywatność przed agresywnymi działaniami windykatorów.
– oszustw, których ofiarami są seniorzy;
– zaciągania pożyczek/kredytów;
– zagrożeń związanych z funkcjonowaniem seniorów na rynku e-commerce, zwłaszcza w kwestii oszustw internetowych, wyłudzeń danych itp.
– nieuczciwych działań podmiotów zajmujących się obrotem energią elektryczną, gazem oraz usługami telekomunikacyjnymi. Rosnącym problemem ostatnich lat jest podszywanie się pracowników nieuczciwych firm pod znane przedsiębiorstwa (np. Orange, Plus, Tauron, PGE, Enea) i wykorzystywanie nieporadności oraz łatwowierności seniorów do zawierania z nimi nowych i bardzo niekorzystnych umów
Zapraszamy seredcznie!
Spotkanie realizowane jest w ramach zadania publicznego finansowanego z budżetu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.